پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا/ منتظر افزایش قیمت باشید

تحلیلگر بازارهای مالی ، ضمن تحلیل اونس جهانی طلا، به دلایل رشد این فلز گرانبها اشاره کرد و گفت: اونس جهانی طلا می‌تواند تا محدوده ۳۰۰۰ دلار رشد کند.

حمید درعلی در گفت‌وگو با صدای بورس تبدیل ذخایر بانکی بانک های مرکزی به طلا را از عامل افزایش قیمت این فلز دانست و گفت: از اواخر سال ۲۰۲۲ رقابتی در بانک‌های مرکزی دنیا صورت گرفت که ذخایر بانکی خود را تبدیل به طلا کنند؛ چین در صدر لیست کشورهایی است که به دنبال تقویت ذخایر طلایی خود به عنوان ابزاری برای کاهش وابستگی به دلار آمریکاست چرا که روابط آمریکا و چین لحظه به لحظه رو به تاریکی می‌رود و چین باید برای ذخایر دلاری بانک های مرکزی خود، جایگزینی قرار دهد و طلا بهترین گزینه برای انتخاب است.

وی افزود: طبق اعلامیه شورای جهانی طلا، بانک های مرکزی سراسر جهان در دوسال گذشته بیش از ۱۰۰۰ تن طلا خریداری کرده اند که تا قبل از این گونه خریدی در بانک های مرکزی وجود نداشت.

این تحلیلگر بازارهای مالی در ادامه با اشاره به توقف خرید طلا توسط بانک مرکزی چین در ۵ ماه گذشته گفت: با وجود توقف خریدار طلا از سوی چین اما همچنان طلا در حال ایجاد سقف های تاریخی جدید است.

درعلی درباره پیش بینی های انجام شده درباره کاهش نرخ بهره اظهار داشت: نوامبر ماه آینده و همزمان با جلسه فدرال رزرو درخصوص تعیین نرخ بهره ، طبق پیش‌بینی های CME Fedwatch انتظار می‌رود نرخ بهره ۹۰/۴ درصد کاهش یابد. از آنجایی که رابطه معکوسی بین افزایش قیمت طلا و کاهش نرخ بهره وجود دارد بنابراین اگر کاهش نرخ بهره در فدرال رزرو نهایی شود، می‌توان شاهد رشد قیمت طلا بود، به ویژه که در حال حاضر نرخ بهره آمریکا در روند نزولی قرار دارد و کاهش نرخ بهره مد نظر سران فدرال رزرو است.

وی ادامه داد : کاهش نرخ بهره در سال های آتی مد نظر فدرال رزرو قرار دارد که طلا در حال پیشخور کردن این اخبار بوده و باعث روند صعودی طلا شده است و انتخابات آمریکا بی تاثیر بر این افزایش روند نیست و پیش بینی ها برای انتخابات آمریکا بر قیمت طلا تاثیر دارد.

تحلیلگر بازارهای مالی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: علاوه بر آن، از آن جهت که احتمال ۶۰ درصد پیروزی ترامپ وجود دارد و با توجه به سیاست های تهاجمی ترامپ، افزایش قیمت طلای جهانی محتمل بوده و طلا این خبر را پیشخور کرده است.

وی مسائل ژئوپلیتیکی منطقه را نیز موثر بر قیمت طلا برشمرد و گفت: درگیری‌های ژئوپلیتیکی هم باعث افزایش قیمت جهانی طلا شده و در روز جمعه شاهد افزایش شدید قیمت اونس جهانی بودیم که ترور یحیی سنوار یکی از رهبران حماس موثر بر این امر بود.

درعلی در پایان ضمن پیش بینی سقف های جدید طلا، بازار کریپتو را در سال ۲۰۲۵ از بازارهای مهم جهان عنوان کرد و گفت: با توجه به دلایل گفته شده می‌توان قیمت ۲۸۰۰ را برای اونس طلا متصور بود؛ اگر درگیری‌های منطقه بیشتر شود و واکنش هایی بین ایران و اسرائیل رخ دهد، اونس جهانی طلا می‌تواند تا محدوده ۳۰۰۰ دلار رشد کند. با این اوصاف سال ۲۰۲۴ را می‌توان سال طلا نام‌گذاری کرد و برای سال ۲۰۲۵ باید نگاهی به بازار کریپتو داشت.

کد خبر 506569

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • طلا آرام نمی‌گیرد

    طلا آرام نمی‌گیرد

    دومین روز معاملات هفته با رشد دوباره قیمت فلزات ارزشمند همراه بود. حال و هوای بازار این فلزات نشان می‌دهد که طلا و نقره خیال کاهش قیمت ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =